Anunțul dezastruos pentru toți cei cu mașini pe benzină, motorină și nu numai. Vor scoate mai mulți bani din buzunare

de: Andrei Simion
27 11. 2020

Toți șoferii din România ar trebui să se informeze urgent despre noile schimbări. E vorba de prețul RCA și de data asta nu mai e de joacă.

Conform noilor schimbări, șoferii care provoacă accidente auto cu vătămări corporale sau decese de persoane vor fi penalizați cu patru clase de malus. În prezent, penalizarea e cu două clase. Implicit, efectul va fi o creștere semnificativă a poliței RCA.

E important să știi că sistemul bonus-malus le permite șoferilor care nu au provocat daune cu mașina proprie în anul anterior să beneficieze de o reducere a prețului pe care îl plătesc la reînnoirea poliței RCA.

De altfel evident, șoferii care au avut evenimente rutiere în anul anterior vor fi nevoiți să plătească un preț mai mare pentru cumpărarea unei asigurări RCA, după cum notează Profit.ro. În acest context, e bine să știi că tariful poliței RCA este influențat de sistemul bonus-malus – la pachet cu vârsta șoferului, județul în care e înmatriculată mașina și localitatea șoferului. Aceste condiții duc, uneori, la o reducere de preț cu 5% până 50%.

De cealaltă parte, penalizările pot aduce majorări de preț între 10 și 80%. Până în prezent, 93% dintre șoferi au beneficiat de bonus la încheierea poliței RCA, în timp ce restul au primit malus.

Ce zice proiectul care sperie șoferii?

„Asigurații sunt penalizați prin aplicarea unui malus, respectiv majorarea primei de asigurare, în funcție de caz, astfel: a) cu două clase pentru fiecare eveniment din care au rezultat numai prejudicii materiale; b) cu patru clase pentru fiecare eveniment soldat cu vătămarea sănătății și a integrității corporale ori decesul uneia sau mai multor persoane.”
Document pregătit pentru schimbarea Normei 20//2017 privind asigurările auto din România

De notat că sistemul bonus-malus este format din categoria de bază B0, 8 clase de bonus și 8 clase de malus. Reducerea sau majorarea stabilită conform sistemului bonus-malus se aplică tarifelor practicate de către asigurătorul RCA la care potențialul asigurat urmează să încheie contractul RCA, în vigoare la data la care se încheie contractul RCA.

Perioada de referință este anul calendaristic anterior datei de intrare în vigoare a contractului RCA. Pentru aplicarea unui malus sunt luate în calcul evenimentele pentru care este plătită o daună în perioada de referință, în care se reține responsabilitatea totală sau parțială a conducătorului auto. Toate acestea sunt menționate în Norma 20/2017.

În altă ordine de idei, și cu o veste bună, proiectul de normă introduce acum și posibilitatea completării formularului de „Constatare amiabilă de accident”. Astfel, ar putea fi folosită o aplicație. Dar mai durează până când vom vedea ceva digitalizare în zona asta.